ayvalıkta bir şahhane "cafe caramel"

Daha yeni dönülen bu tatil günlerinde food and travel dergisinde görüpte gittiğimizde bir tadına bakalım dediğimiz "cafe caramel" yazısı ile sessizliği bozmaya karar verdim artık. Sabahtan yola çıkılarak akşam saatlerinde soğuk esen poyrazın da etkisiyle yorgun argın dönülen ada turundan sonra bir de deniz suyuyla yıkanmış ve beni terketmiş sigaramında verdiği stres ile açlığımı hemencecik güzel yemeklerle doldurmaya karar vererek muhteşem partnerim ile beraber cafe caramele bir telefon açmaya karar verdik. Telefonu açan Yasemin hanım Cafe Caramel'in konumu için bize Ayvalık meydanda iş bankasının sokağından devam edin,karakolu geçince sokağın sonundaki manavı görür görmez sağa dönünce karşınıza görünecektir dedi. Biz de bu kısa yolu malumunuz bir kaç dakikada aldıktan sonra cafeyi görür görmez içeriden birisinin elleriyle bizi karşılaması zaten en baştan burada acayip şeyler yaşanacağının da sinyalini vermiş oldu. Yasemin hanımı hayatımda ilk defa görmeme rağmen bizi tanırcasına sempatik tavırlar ile karşılamış olması esnaf olmak istiyorsan güleceksin lafının ne güzel uygulandığının kanıtı idi. Benim baskım ile sigara krizinden dolayı dışarıya kurulan bir kaç masadan birine oturarak hemen soğuk limonatalarımızı söyledik ve ortada ferahlatıcı, lezzetli bir o kadar da güzel bir içecek vardı, keyifle limonatamızı içtikten sonra cafenin atmosferini yaşamak ve o güzel koltuklarda oturmak üzere içeriye servisimizi açtırdık ve fesleğen soslu makarna, tavuk şinitzel söyledik. Hayatımda yediğim en ama en lezzetli makarnalardan birisini ben burada tattım. Fesleğen soslu makarna gerçekten muhteşemdi, inanılmaz güzel bir lezzet, harika pişmiş bir makarna vardı karşımızda ve bizde güzel insan ile beraber tabağın sonuna kadar sıyırmak vasıtasıyla Yasemin hanımın da takdirini kazanmış olduk. Tavuk şinitzel için ise ayrıca br yer açmam gerek kendi adıma, kıvamında kızarmış, kalınlığı çok güzel ayarlanmış ve lezzetli bir şinitzelide makarnanın yanında ağırlıklı olarak ben yemiş oldum. Bunun ardından sıra tatlılara geldi ve ortada şeftalili turtalar vardı. Şeftalili turta gerçekten çok ama çok lezzetli idi ve ben şeftaliden nefret eden insan olarak tabağı sıyırmam,nefes alma sürem ile beraber yaklaşık 3 dakikamı aldı. Sonuçta notunu aldığın bir yeri gidip keşfetmek ve sonuna kadar tadına vararak lezzetli yemekleri yemek inanılmaz bir keyifti ve bunun keyfini fotoğrafta da göreceğiniz üzere doyasıya yaşadım ben. Sonuçta muhteşem evsahibesinin de etkisini unutmamak gerek. Servisi, sunumu, hızı,güleryüzlülüğü ve muhteşem el becerisi ile beraber yemek konusunda sıkıntılı Ayvalık'ta bize muhteşem bir akşam yemeği yedirmiş oldu. Kendisine tekrar tekrar buradan teşekkür etmek isterim. Fiyat kısmını da son olarak belirtirsek, yemeği,tatlısı,içeceği ve sonunda türk kahvesi ile beraber bir kişinin ödeyeceği maksimum ücret 20 tl. Bir tatil beldesinde bu fiyatlar ile bu lezzeti bulmak inanın gerçekten büyük şans. Umarım istediğiniz gibi olur Yasemin hanım, bir dahaki sene geldiğimizde yaptığı işten daha fazla keyif alan bir evsahibesi görürüz.

Cafe Caramel;
Adres: Barbaros caddesi 37/A ayvalık
Tel: 216 312 85 20

1 yorum:

çağla dedi ki...

süperrr bir yer hele sıcak çikolatası :D